Hezkuntza sozioemozionala eta ikaskuntza-zailtasunak: hezkuntza testuinguruetan aplikatzeko esku-hartzea
UPV/EHUrekin koedizioan argitaratua
Azken urteotan psikologo eta pedagogo asko
arreta berezia jartzen ari dira hezkuntzarekin zerikusia duten bi alderditan,
haiek duten garrantzia azpimarratuz. Batetik, hezkuntza sozioemozionalean eta,
bestetik, ikaskuntza-zailtasunetan. Lehena haurrak zein nerabeak pertsona
arduratsu, jator eta zintzo bihurtzeko prozesua sustatzeaz arduratzen den
hezkuntza dugu. Bigarrenak, berriz, ikaskuntza-zailtasunak dituzten haurrei
eskaini beharreko laguntza bereziarekin du zerikusia. Esku artean duzun
liburuaren helburua da aztertzea hezkuntzaren bi alderdi horiekin zerikusia
duten prebentzioa eta esku-hartzea hezkuntza-testuinguru ezberdinetan
gauzatzeko baliabideak.
Joana Acha eta Luixa Reizabali egindako elkarrizketa irakurri
HITZAURREA
1. KONTZEPTUZKO OINARRIAK, HELBURUAK ETA GAITASUNAK
1.1. Kontzeptu nagusiak argitzen
1.1.1. Prebentzioa
1.1.2. Esku-hartzea
1.1.3. Garapen sozioemozionala
1.1.4. Hezkuntza sozioemozionala
1.1.5. Hezkuntza-testuinguruak
1.1.6. Ikaskuntza-zailtasunak
1.2. Liburuaren helburuak eta landuko diren gaitasunak
1.3. Autoebaluazioa
1.4. Bibliografia
2. HAURTZAROKO ETA NERABEZAROKO OINARRIZKO PREMIEN SAILKAPENA ETA HAIEK EZ ASEBETETZEAK EKAR DITZAKEEN ONDORIOAK
2.1. Haur eta nerabeen oinarrizko premien sailkapena
2.1.1. Premia bio-fisiologikoak
2.1.2. Premia kognitiboak edo buru-premiak
2.1.3. Premia emozionalak eta sozialak
2.2. Ariketak
2.3. Bibliografia
3. PREBENTZIOA ETA ESKU-HARTZEA FAMILIAN
3.1. Familiaren inguruko zenbait argibide
3.2. Familia eta haur eta nerabeen garapen sozioemozionala
3.3. Familian esku hartzeko programak
3.4. Esku hartzeko proposamena
3.5. Ariketak
3.6. Bibliografia
4. HEZKUNTZA SOZIOEMOZIONALA ESKOLAREN ETA BESTE HAURREKIKO ELKARREKINTZEN TESTUINGURUETAN
4.1. Eskola
4.2. Beste haurrak
4.3. Ariketak
4.4. Bibliografia
5. BESTE HEZKUNTZA-TESTUINGURU BATZUK: IKUS-ENTZUNEZKOAK
5.1. Telebista
5.2. Ordenagailua
5.3. Internet
5.4. Jolas interaktiboak
5.5. Ariketak
5.6. Bibliografia
6. PREBENTZIOA ETA ESKU-HARTZEA ARRISKU SOZIALEAN DAUDEN HAUR ETA NERABEEKIN
6.1. Zein dira arrisku sozialean dauden haurrak eta nerabeak?
6.2. Nola atzeman arrisku sozialean dauden haurrak?
6.3. Tratu txarrak
6.4. Arrisku sozialean dauden haur eta nerabeei zuzendutako esku-hartzea
6.5. Ariketak
6.6. Bibliografia
7. HAURRAREN EZAGUTZAREN GARAPENEAN ETA IKASKUNTZAN KONTUAN HARTU BEHARREKO ALDERDIAK: ORIENTATZAILEAREN ZEREGINA
7.1. Orientatzailearen irudia
7.2. Curriculuma moldatzeko tresna berriak
7.3. Dislexia fonologikoa duen ikasleari zuzendutako Egokitzapen Ez Adierazgarriko hirugarren mailako proposamena
7.4. Ariketak
7.5. Bibliografia
8. HIZKUNTZAREKIN LOTURIKO ZAILTASUNAK
8.1. Zailtasun motak
8.2. Dislexia
8.3. DisortografÃa
8.4. Diskalkulia
8.5. Ariketak
8.6. Bibliografia
9. ADIMEN-GAITASUNEKIN ZERIKUSIA DUTENIKASKUNTZA-ZAILTASUNAK: ADIMEN ATZERAPENA
9.1. Adimen-atzerapena duten haurren ezaugarriak adimen-gaitasunaren arabera
9.2. Adimen-atzerapenaren atzematea eta ebaluazioa
9.3. Curriculuma ikasle hauei egokitzeko eskolan kontuan izateko irizpideak
9.4. Aurrea hartu eta esku hartzeko egitarau batean praktikan jartzeko jarduerak
9.5. Ariketak
9.6. Bibliografia
10. AFEKTUAREKIN LOTURIKO GARAPEN-ZAILTASUNAK: AUTISMOA
10.1. Autismoaren atzematea eta ebaluazioa
10.2. Nahasmendu autista duten haurrentzako jarduerak estimulazioprograma batean burutzeko
10.3. Irakasle eta gurasoentzako gako batzuk ume autistarekin elkarrekintza onuragarriak garatzeko
10.4. Ariketak
10.5. Bibliografia
11. HIPERAKTIBITATEA ETA ARRETA-NAHASMENDUAK
11.1. Hiperaktibitatearen diagnostikoa eta ebaluazioa
11.2. Hiperaktibitatearekin loturiko zailtasunak lantzeko esku-hartze programa batean garatzeko jarduerak
11.3. Guraso eta irakasleentzako jarraibideak
11.4. Ariketak
11.5. Bibliografia
ERANSKINAK
Lehen kapituluari dagokion eranskina:
1.1. eranskina. Gaitasun sozialak
Hirugarren kapituluari dagokion eranskina:
3.1. Esku-hartze programak diseinatzeko urratsak
Laugarren kapituluari dagozkion eranskinak:
4.1. Emozio-adierazpenak lantzeko laminak
4.2. «Txano Arrosatxo eta Otsoa» jarduera
4.3. Pertsona arteko arrazoibidea lantzeko istorio komiko bat
4.4. Balioei buruzko galdeketa
4.5. Balio-zerrendaketa
4.6. Dilema morala