Summerhill. Haurren hazkuntzari buruzko ikuspuntu erradikal bat

Autorea(k): L. Santi Angulo Martin, A.S. Neill
Jakintza-arloak: Hezkuntza-teoria eta -metodoak
ISBN: 978-84-8438-908-8
Argitalpen urtea: 2024
Orrialdeak: 398

Summerhill Neillek Ingalaterrako hegoaldean sortu zuen eskola-barnetegia da, non elkarrekin bizi diren bost eta hamazortzi urte bitarteko neska-mutilak. XX. mendeko 60ko eta 70eko hamarkadetan sona handia lortu zuen.

Neillen ustez, emozioen garapen egokia garrantzitsuagoa da adimen-aurrerapena baino. Emozioei dagokienez, haur osasuntsu batek etorkizunari aurre egin diezaioke, baita eskola arruntetako haurren ezagutza eta baliabide intelektualen mailara iritsi ere.

Haurren arteko lehiakortasunaren aurka zegoen. Neillentzat funtsezkoena oreka emozionala da, haurrak pertsona zoriontsuak izan daitezen, hezkuntzaren azken helburua, alegia.

Haren metodoa errepresioak, kontsumo-gizarteak, familiak eta ohiko hezkuntzak sortutako zoriontasunik ezaren aurkako konponbidea da.

Haren sistema hainbat printzipiotan datza, besteak beste:

• Haurraren ontasunean fede irmoa.

• Hezkuntzaren helburu gorena zoriontasuna da.

• Maitasuna eta onespena elkarrekin bizitzeko oinarriak dira.

• Haurraren gorputzaren eta sexualitatearen garrantzia.

• Irakaskuntza erlijiosorik ez, sinesteko askatasunaren oinarri gisa.

Printzipio horietatik abiatuz, eskola arruntetatik ondoko ezaugarrietan bereizten da:

• Ez dago azterketarik, ez eta notarik ere.

• Ez da derrigorrezkoa klaseetara joatea.

• Batzarra kudeatzeko organo gorena da.

• Ez dago ez erretolikarik, ez zigorrik.

• Haurren eta helduen arteko trataera berdintzailea.

Eskola hau bestelako pedagogien ikono bihurtu da, haurrak zer ikasi aukeratzeko eta erabakitzeko duen askatasuna garrantzitsuena baita.

Santi Angulo Martin: "Sumerhillek hezkuntza oro har ulertzen dugun modua hausten du"

Aurkibidea

ATARIKO HITZAK, Santi Angulo Martin

HITZAURREA, Arantxa Urbe Irazusta

HAROD H. HART-I

ERICH FROMM-EN HITZAURREA

SARRERAKO HITZA

I. SUMMERHILL ESKOLA

Summerhillen ideia

Summerhilli begirada bat

Summerhillen hezkuntza vs arauzko hezkuntza

Zer gertatzen zaien Summerhillgo graduatuei

Klase partikularrak Summerhillen

Autogobernu

Hezkidetza

Lana

Jolasa

Antzerkia

Dantza eta musika

Kirolak eta jokoak

Britainiar Gobernuko Ikuskatzaileen Txostena

Bere Maiestatearen Ikuskatzaileen Txostenari buruzko oharrak

Summerhillen etorkizuna

Haurren hezkuntzari buruzko ikuspuntu erradikal bat

II. HAUR-HEZKUNTZA

Askatasunik gabeko haurra

Haur askea

Maitasuna eta onespena

Beldurra

Gutxiagotasuna eta fantasia

Suntsitzeko joera

Gezurra

Erantzukizuna

Obedientzia eta diziplina

Sariak eta zigorra

Eginkariak egiteko eta garbitzeko prestakuntza

Janaria

Osasuna eta loa

Garbitasuna eta arropa

Jostailuak

Zarata

Hezibidea

Dirua

Umorea

III. SEXUA

Sexu-jokabideak

Sexu-heziketa

Masturbazioa

Biluztasuna

Pornografia

Homosexualitatea

Promiskuitatea, ez-legitimotasuna eta abortua

IV. ERLIJIOA ETA MORALA

Erlijioa

Heziketa morala

Haurrarengan eragin

Biraoka

Zentsura

V. HAURREN ARAZOAK

Ankerkeria eta sadismoa

Kriminalitatea

Lapurreta

Delinkuentzia

Haurra sendatu

Zoriontasunerako bidea

VI. GURASOEN ARAZOAK

Maitasuna eta gorrotoa

Haurra mimatu

Boterea eta autoritatea

Jelosia

Dibortzioa

Gurasoen antsietatea

Gurasoen kontzientzia

VII. GALDERAK ETA ERANTZUNAK

Orokorrean

Summerhilli buruz

Haur-hezkuntzari buruz

Sexuari buruz

Erlijioari buruz

Psikologiari buruz

Ikaskuntzari buruz