Summerhill. Haurren hazkuntzari buruzko ikuspuntu erradikal bat
Summerhill Neillek Ingalaterrako hegoaldean sortu zuen eskola-barnetegia da, non elkarrekin bizi diren bost eta hamazortzi urte bitarteko neska-mutilak. XX. mendeko 60ko eta 70eko hamarkadetan sona handia lortu zuen.
Neillen ustez, emozioen garapen egokia garrantzitsuagoa da adimen-aurrerapena baino. Emozioei dagokienez, haur osasuntsu batek etorkizunari aurre egin diezaioke, baita eskola arruntetako haurren ezagutza eta baliabide intelektualen mailara iritsi ere.
Haurren arteko lehiakortasunaren aurka zegoen. Neillentzat funtsezkoena oreka emozionala da, haurrak pertsona zoriontsuak izan daitezen, hezkuntzaren azken helburua, alegia.
Haren metodoa errepresioak, kontsumo-gizarteak, familiak eta ohiko hezkuntzak sortutako zoriontasunik ezaren aurkako konponbidea da.
Haren sistema hainbat printzipiotan datza, besteak beste:
• Haurraren ontasunean fede irmoa.
• Hezkuntzaren helburu gorena zoriontasuna da.
• Maitasuna eta onespena elkarrekin bizitzeko oinarriak dira.
• Haurraren gorputzaren eta sexualitatearen garrantzia.
• Irakaskuntza erlijiosorik ez, sinesteko askatasunaren oinarri gisa.
Printzipio horietatik abiatuz, eskola arruntetatik ondoko ezaugarrietan bereizten da:
• Ez dago azterketarik, ez eta notarik ere.
• Ez da derrigorrezkoa klaseetara joatea.
• Batzarra kudeatzeko organo gorena da.
• Ez dago ez erretolikarik, ez zigorrik.
• Haurren eta helduen arteko trataera berdintzailea.
Eskola hau bestelako pedagogien ikono bihurtu da, haurrak zer ikasi aukeratzeko eta erabakitzeko duen askatasuna garrantzitsuena baita.
Santi Angulo Martin: "Sumerhillek hezkuntza oro har ulertzen dugun modua hausten du"
ATARIKO HITZAK, Santi Angulo Martin
HITZAURREA, Arantxa Urbe Irazusta
HAROD H. HART-I
ERICH FROMM-EN HITZAURREA
SARRERAKO HITZA
I. SUMMERHILL ESKOLA
Summerhillen ideia
Summerhilli begirada bat
Summerhillen hezkuntza vs arauzko hezkuntza
Zer gertatzen zaien Summerhillgo graduatuei
Klase partikularrak Summerhillen
Autogobernu
Hezkidetza
Lana
Jolasa
Antzerkia
Dantza eta musika
Kirolak eta jokoak
Britainiar Gobernuko Ikuskatzaileen Txostena
Bere Maiestatearen Ikuskatzaileen Txostenari buruzko oharrak
Summerhillen etorkizuna
Haurren hezkuntzari buruzko ikuspuntu erradikal bat
II. HAUR-HEZKUNTZA
Askatasunik gabeko haurra
Haur askea
Maitasuna eta onespena
Beldurra
Gutxiagotasuna eta fantasia
Suntsitzeko joera
Gezurra
Erantzukizuna
Obedientzia eta diziplina
Sariak eta zigorra
Eginkariak egiteko eta garbitzeko prestakuntza
Janaria
Osasuna eta loa
Garbitasuna eta arropa
Jostailuak
Zarata
Hezibidea
Dirua
Umorea
III. SEXUA
Sexu-jokabideak
Sexu-heziketa
Masturbazioa
Biluztasuna
Pornografia
Homosexualitatea
Promiskuitatea, ez-legitimotasuna eta abortua
IV. ERLIJIOA ETA MORALA
Erlijioa
Heziketa morala
Haurrarengan eragin
Biraoka
Zentsura
V. HAURREN ARAZOAK
Ankerkeria eta sadismoa
Kriminalitatea
Lapurreta
Delinkuentzia
Haurra sendatu
Zoriontasunerako bidea
VI. GURASOEN ARAZOAK
Maitasuna eta gorrotoa
Haurra mimatu
Boterea eta autoritatea
Jelosia
Dibortzioa
Gurasoen antsietatea
Gurasoen kontzientzia
VII. GALDERAK ETA ERANTZUNAK
Orokorrean
Summerhilli buruz
Haur-hezkuntzari buruz
Sexuari buruz
Erlijioari buruz
Psikologiari buruz
Ikaskuntzari buruz