Programazioa eta robotika hezigarria Haur eta Lehen Hezkuntzan

Autorea(k): Rakel Gamito Gomez
Jakintza-arloak: Hezkuntza-teoria eta -metodoak, Informatika (software mailan)
ISBN: 978-84-8438-923-1
Argitalpen urtea: 2025
Orrialdeak: 178

Gure ingurua gero eta teknologikoagoa den honetan, programazioa eta robotika ez dira soilik gaitasun teknikoetara mugatzen diren kontzeptuak, baizik eta XXI. mendeko pentsamendu- eta sormen-tresnak. Hezkuntza-esparruan, arlo biak ikasleek arazo konplexuei aurre egiten ikasteko aukera eta bide dira, ikaskuntza aktibo eta kolaboratiboaren bitartez.

Horregatik, liburu honek programazioaren eta robotika hezigarriaren potentziala aztertzen du, irakaskuntzaren zein ikaskuntza-prozesuen ikuspegi berritzaileak eta praktikoak eskaintzeko asmoz. Kapituluetan zehar Haur Hezkuntzako zein Lehen Hezkuntzako etapetan pentsamendu konputazionala eta ezagutza sortzaile kritikoa eraikitzeko baliabide ugari aurkezten dira: bloke bidezko programazioa, roboten eraikuntza, asmakuntza-kitak eta abar. Era berean, jarduerak ere proposatzen dira, edukiak modu esanguratsuan ulertzeko eta hezkuntza-praktikak inspiratzeko.

Rakel Gamito Gomez: "Garrantzitsua da metodologikoki programazioa edo robotika bitarteko gisa ulertzea. Helburuak sormena eta motibazio pertsonala sustatzea izan behar du"

Aurkibidea

Sarrera

1. Programazioaren eta robotika hezigarriaren onurak ikaskuntza-prozesuetan

2. Haur Hezkuntzan eta Lehen Hezkuntzan programazioa lantzeko tresnak

2.1. Bloketan oinarritutako programazioa

2.2. Gailu mugikorretarako aplikazioak sortzea

2.3. Trantsizioko programazio-inguruneak

2.4. Scratch

2.4.1. Scratch-en interfazea

2.4.2. Scratch-en programatzea

2.5. ScratchJr

2.5.1. ScratchJr-en interfazea

2.5.2. ScratchJr-en programatzea

3. Haur Hezkuntzan eta Lehen Hezkuntzan robotika hezigarria lantzeko tresnak

3.1. Zoruko robotak

3.2. Zoruko robot birtualak

3.3. Eraikuntzako eta robotikako kitak

3.4. Garapen-plakak

3.5. Asmakuntza-kitak

3.6. Beste baliabide batzuk

3.7. Bee-bot

3.7.1. Bee-bot-en osagaiak

3.7.2. Bee-bot-en funtzionamendua

3.8. Makey Makey

3.8.1. Makey Makey-ren osagaiak

3.8.2. Makey Makey-ren funtzionamendua

4. Kontsiderazio metodologikoak (eta beste batzuk)

5. Pentsamendu konputazionala

5.1. Pentsamendu konputazional deskonektatua

Erreferentzia bibliografikoak

I. eranskina: Scratch-eko erronkak

II. eranskina: Scratch-eko erronken erantzunak eta horien azalpenak

III. eranskina: ScratchJr-eko erronkak

IV. eranskina: ScratchJr-eko erronken erantzunak eta horien azalpenak