Sare sozialetan heziz, ziberbizikidetza eraikiz

Hasiera - Bukaera data: 2024ko urriaren 22a - 2024ko azaroaren 29a (astelehen-ostiral)
Tokia: Ikasgela Birtuala
Ordutegia: 00:00-23:00
Izaera: Online
Ordu kopurua: 25
Matrikula-epearen hasiera: 2024ko irailaren 2a
Matrikula-epearen bukaera: 2024ko urriaren 18a

Aurkezpena

"Sare-sozialetan heziz, ziberbizikidetza eraikiz" ikastaroaren helburu nagusia parte-hartzaileengan funtsezko gaitasun batzuk garatzea da, ingurune digitalak dituen erronkei eraginkortasunez aurre egiteko, bereziki sare sozialetan, hezkidetzaren eta bizikidetza osasungarriaren ikuspegitik. Ikastaroa amaitzean, parte-hartzaileak gai izango dira:

  1. Sare sozialen arriskuak eta erronkak ulertzea: Parte-hartzaileek sare sozialen erabilerarekin lotutako arriskuei buruzko ezagutzak eskuratuko dituzte, eduki desegokiekiko esposizioa, ziberjazarpena, pribatutasuna eta online segurtasuna barne.
  2.  Errespetuzko eta bidezko ziberbizikidetza sustatzea: Parte-hartzaileek ingurune digitalean ekitatea sustatzeko trebetasunak garatuko dituzte. Ziberjazarpenari heltzeko, enpatia sustatzeko eta genero-aniztasunarekiko, sexu-orientazioarekiko, etniarekiko eta online identitatearen beste alderdi batzuekiko errespetua sustatzeko estrategiak ikasiko dituzte.
  3. Pentsamendu kritikoa eta alfabetatze mediatikoa sustatzea: Parte-hartzaileak gai izango dira sare sozialetan dabilen informazioa modu kritikoan aztertzeko, albiste faltsuak, estereotipoak eta gorroto-diskurtsoak identifikatzeko eta eduki digitalen kontsumo arduratsua sustatzeko.
  4. Komunikazio digital positiboko trebetasunak garatzea: Parte-hartzaileek modu eraginkorrean online komunikatzen ikasiko dute, elkarrizketa eraikitzailea, gatazken konponbide baketsua eta ingurune birtualetan hizkuntzaren erabilera arduratsua sustatuz
  5. 5. Parte-hartzea eta aktibismo digitala bultzatzea: Parte-hartzaileak gai izango dira sare sozialak gizalegezko partaidetzarako, aktibismo sozialerako eta berdintasun, justizia eta giza eskubideen balioak sustatzeko tresna gisa erabiltzeko.

 Laburbilduz, ikastaroa amaitzean, parte-hartzaileak hobeto prestatuta egongo dira sare sozialetan modu arduratsu eta eraikitzailean hezteko, errespetuan, ekitatean, pentsamendu kritikoan eta online parte-hartze aktiboan oinarritutako ziberbizikidetza sustatuz.

Irakasleari elkarrizketa.

Helburuak

  • Herritartasun digitala eraikitzeko aldagai nagusiak eskuratzea.
  • Sare sozialetan ziberbizikidetza osasuntsuaren kodeak eta aldagaiak ezagutzea eta garatzea.
  • Ohitu sare sozialek eskaintzen dituzten aukerekin eta arriskuekin.
  • Sare sozialetan ager daitezkeen mezu eta portaera sexistez jabetzea eta horien aurrean jarrera kritikoa eta hezkidetzakoa sustatzea.
  • Ikaskuntza esanguratsua sustatzea eremu digitalean, gure lineako ekintzen eraginari buruzko hausnarketa sakona sustatuz.
  • Talde-lana eta ingurune birtualetako lankidetza sustatzea, komunitate digital inklusiboagoa eta errespetuzkoagoa eraikitzeko.
  • Sare sozialetan elkarreragina eta komunikazio eraginkorra sustatzea, ideien truke eraikitzailea eta errespetuzkoa sustatuz.
  • Gaitasun digital pertsonala indartzea, ingurune digitalean modu seguru eta arduratsuan nabigatzeko.
  • Sare sozialetan aurkitutako informazioa ulertzeko, aplikatzeko, aztertzeko eta laburtzeko trebetasunak garatzea.
  • Eduki digitala kritikoki ebaluatzea, alborapenak, albiste faltsuak eta diskurtso diskriminatzaileak identifikatuz, eta horiei eraginkortasunez aurre egiteko estrategiak garatzea.

Edukiak

Gazteentzako gizarte-sare erakargarrien ezaugarriak:

  • Gazteen artean sare sozialetan interesa sortzen duten funtzionaltasunak eta dinamikak aztertzea.
  • Gazteek plataforma digitalak erabiltzeko joerak eta lehentasunak identifikatzea.
  • Gamifikazioak, interaktibitateak eta sare sozialetako berehalakotasunak gazteen portaeran duten eraginari buruzko hausnarketa.

Sare sozialen erabilera arduratsua eta etikoa:

  • Printzipio etikoak eta lineako portaera-arauak aztertzea.
  • Informazio pertsonala arduraz erabiltzeko eta sare sozialetan pribatutasuna babesteko estrategiak garatzea.
  • Elkarrekintza digitalean jokabide etiko eta errespetuzkoak sustatzea, lineako komunikazioan egiazkotasunaren eta gardentasunaren garrantzia barne.

Harremanak eta Ziberespazioko Haur eta Gazte Nortasunaren Eraikuntza:

  • Sare sozialek haurren eta gazteen nortasunaren eta gizarte-harremanen eraikuntzan duten eragina aztertzea.
  • Nortasun digital osasungarriaren prestakuntzan helduei laguntzeak eta orientatzeak duen garrantzia aztertzea.

Ziberjokabidea: erabilera desegokia eta sare sozialen ondorioak:

  • Sare sozialak erabiltzeko jokabide desegokiak identifikatzea, hala nola ziberjazarpena, sexortsioa eta groominga.
  • Sare sozialen erabilera arduragabeak izan ditzakeen ondorio emozionalak, psikologikoak eta sozialak aztertzea.
  • Ziberespazioko arrisku-egoerei aurrea hartzeko eta aurre egiteko estrategiak garatzea.

Sare sozialen erabilera berezia genero-ikuspegitik:

  • Sare sozialen erabileran eta esperientzian dauden genero-desberdintasunak aztertzea.
  • Ingurune digitalean sexismoa eta genero-diskriminazioko beste modu batzuk nola agertzen diren aztertzea.
  • Genero-berdintasuna eta online aniztasuna sustatzea, parte-hartze aktiboa eta ekitatiboa sustatuz

Metodologia

Ikastaroa Online izango da, UEUren Gela Birtuala erabiliz, Moodle irakaskuntza-plataforman oinarrituta.

• Alderdi teorikoak eta praktikoak konbinatzen ditu prestakuntza integral eta esanguratsu baterako.

• Hausnarketa eta ideien eta esperientzien trukea sustatzen duten metodologia aktiboak eta parte-hartzaileak erabiltzen ditu.

• Parte-hartzaileen arteko elkarrekintza eta elkarrizketa errazten du, ikaskuntza kolaboratiboa eta kolektiboa sustatuz.

• Genero-ikuspegia txertatzen du ikastaroko jarduera, material eta dinamika guztietan.

Nori zuzenduta

Ikastaro hau gurasoei, irakasleei eta sare sozialen ingurunean bizikidetza osasungarria sustatzen eta hezten ikasteko interesa duen edonori zuzenduta dago.

Jakintza-arloak