Trantsizio ekosoziala ekonomia sozialaren bidetik: zer egin hezkuntzaren esparruan?

Data: 2023ko ekainaren 30a (Ostirala.)
Ordutegia: 9:30-14:30
Izaera: Presentziala
Ordu kopurua: 5
Matrikula-epearen hasiera: 2023ko maiatzaren 8a
Matrikula-epearen bukaera: 2023ko ekainaren 26a

Aurkezpena

Ekonomia sozialeko eragile eraldatzaileen aldetik proposamen ezberdinak egin izan dira azken urteetan datorkigun trantsizio ekosoziala demokrazia ekonomikoko esperientzien bitartez bideratu ahal izateko. Proposamen horiek guztiek natur baliabideen gehiegizko arpilatzeari eta pobrezia eta disparekotasun mailen areagotzeari alternatibak bilatzea dute helburu, bizitzaren iraunkortasuna ezarriz lehentasun gisa.

Ildo horretan, ekonomia sozialaren ikuspuntutik esperientzia interesgarriak abian jartzen ari dira esparru ezberdinetan, industrian, kontsumo ereduan, elikadura sisteman, etxebizitzan, energian, mugikortasunean etab. Euskal Herriaren kasuan hezkuntzaren esparrua da, hala ere, proposamen ekosozial horien aplikazio eta artikulazio mailarik apalenetakoa agertzen duen bat, esparru horretan eragitea ezinbesteko lana izan arren trantsizioaren oinarri kulturalak sendotze aldera. Aipaturiko hutsuneari erantzun nahi dio jardunaldiak, hitzaldi teoriko zein praktikoak lantaldekako dinamikez osatuta.

Jardunaldi hau elkarlanean antolatu dute GEZKIk, EKOPOLek eta UEUk.

 

 

> Elkarrizketa: Enekoitz Etxezarreta: "Helburu nagusia trantsizio ekosozialaren gaiari merezi duen ikusgarritasuna ematea da"

Irakasleak

Helburuak

Trantsizio ekosoziala lantzeko zer motatako dinamika eta materialak sortu diren ezagutzea izango da lehen helburua, Euskal herriko hezkuntza formal eta ez-formaleko esparru ezberdinetan (Eskola Publikoa, ikastolak, Lanbide Heziketa, Unibertsitatea eta Ingurugiro herri hezkuntzan). Ondoren, bi esperientzia inspiragarriren lanketa kolektiboaren bitartez, ekonomia soziala ardatz hartzen duten adibideak hezkuntzan nola txerta daitezkeen lantzea izango dugu xede. Azkenik, mugimendu ekologistan diharduten gazteen ahotsak entzungo ditugu eta aurrera begirako erronka nagusiak aztertuko.

Nori zuzenduta

Hartzaile nagusiak hezkuntza arautuan maila ezberdinetan diharduten hezkuntza eragileak lirateke, unibertsitate mailatik hasita, Lanbide Heziketa, Batxilergo eta Bigarren Hezkuntzako mailetaraino. Esfortzu berezia egingo da EHko hezkuntza sare nagusien presentzia bermatzeko (Ikastolen Elkartea, Berritzeguneak, Irakasle Eskola, Lanbide Heziketa eta EHUko irakasleak…) baita gazte/ikasle sektoreak (UEUko Irakaskuntza Masterreko ikasleak, Sukar Horia eta Jauzi Ekologistako kideak) eta gai hau lantzen ari diren ekonomia sozialeko eragileak gerturatzeko ere (Finantzaz haratago, FUHEM, REAS, Olatukoop, etab.)

Jakintza-arloak