Publizitatearen Zuzenbidearen eraberritzea eta lehiaketa desleiala
Publizitate eta Lehiaketa Desleialaren Zuzenbideari buruzko liburu honek gai bi horien inguruko oinarri juridikoak modu ulergarri eta erraz batean azaltzea du lehenengo helburu. Oinarrizko kontzeptu juridikoen garapenarekin batera, hainbat adibide praktiko eta adierazgarri ere jasotzen dira.
Liburua Publizitate eta Harreman Publikoetako graduatuentzat sortua da bereziki, graduko programan jasotzen diren edukiei erantzuten baitie. Edonola ere, testu egokia da publizitateari buruzko legeria ezagutu nahi duten adituentzat eta sektoreko egitura juridikoa ezagutu nahi duen edonorentzat.
Egiturari dagokionez, lanak lau atal bereizten ditu. Lehenengoan, publizitatearen kontzeptu juridikoa eta horren legezko erregulazioaren zergatia azaltzen da. Bigarren atalean, profesionalentzat interesgarria den gaia garatzen da, hau da, publizitatearen subjektuak eta horien arteko erlazio juridikoak, publizitate-kontratuak direla medio. Hirugarren atalari dagokionez, publizitate ez-zilegia aurkezten da hainbat ataletan sailkaturik: Konstituzioan jasotako eskubideen aurkako publizitatea, publizitate subliminala, arau berezien aurka doan publizitatea eta jokaera desleialak publizitatean (engainuzkoak eta erasotzaileak). Azkenik, publizitatearen kontrol judiziala eta autorregulazioa (jokaera oneko kodeak) aztertzen dira.
AURKEZPENA
Lehen atala. Publizitate Zuzenbidearen kontzeptu nagusiak
1.
PUBLIZITATE ZUZENBIDEAREN KONTZEPTUA
1.1.
Publizitatea eta Zuzenbidea
1.2.
Publizitate Zuzenbideak beste diziplina juridikoekin duen harremana
1.3.
Publizitate Zuzenbidearen iturriak
1.4.
Publizitatea eta kontsumitzaileen babesa
2.
PUBLIZITATEAREN KONTZEPTUA
2.1.
Azalpena: gaiaren interesa
2.2.
Merkataritza-komunikazioa: kontzeptu juridikoa
2.3.
Merkataritza-komunikazioaren ezaugarriak
2.4.
Legezko kontzeptuaren ondorioak: beste publizitate-jarduera batzuk
2.5.
Publizitate-jarduera guztiei kontratazio-arauak aplikatzea
2.6.
Publizitatearen legez kanpoko kontzeptua
Bigarren atala. Subjektuak eta kontratuak
3.
PUBLIZITATEAREN SUBJEKTUAK
3.1.
Kontzeptu juridikoa
3.2.
Publizitate-jardueraren subjektuak 61/1964 ekainaren 11ko Publizitatearen
Estatutuaren arabera
3.3.
Publizitatearen Lege Orokorraren publizitate-subjektuak
3.4.
Iragarlea
3.5.
Publizitate-agentzia
3.6.
Publizitate-hedabideak
3.7.
Hedabide-tarteak erosteko banaguneak
3.8.
Publizitatearen hartzaileak, kontsumitzaileak eta kontsumitzaileen elkarteak
3.9.
Iragarleek, publizitate-agentziek eta hedabideek osaturiko hiru kideko
organizazioak
3.10.
Profesionalen elkarteak
3.11.
Teknikariak, agenteak eta publizitatearen profesionalak
4.
PUBLIZITATE KONTRATAZIOA
4.1.
Hasierako gogoetak
4.2.
Publizitate-kontratazioa
4.3.
Publizitatearen Lege Orokorrean tipifi katuriko kontratuak
4.4.
Publizitate-kontratua
5. PUBLIZITATE
SORKUNTZAKO KONTRATUA
5.1.
Hasierako ideiak
5.2.
Publizitate-sorkuntzako kontratuaren defi nizioa
5.3.
Publizitate-sorkuntzako kontratuaren izaera juridikoa
5.4.
Publizitate-sorkuntzako kontratuaren edukia
5.5.
Publizitate-sorkuntzen babes juridikoa
5.6.
Erantzukizun-kasuak
6.
PUBLIZITATEKO HEDAPEN KONTRATUA
6.1.
Kontzeptua eta ezaugarri orokorrak
6.2.
Kontratuan parte hartzen duten alderdiak
6.3.
Kontratuaren izaera juridikoa
6.4.
Kontratua nola sortu
6.5.
Hedapen-kontratuaren edukia
6.6.
Betetze-gorabeherak
6.7.
Hedabidearen erantzukizuna publizitatea hedatzean
7.
BABESLETZA KONTRATUA
7.1.
Sarrera
7.2.
Izaera juridikoa
7.3.
Publizitateko babesletza-kontratuaren ezaugarriak
7.4.
Kontratuaren subjektuak: babeslea eta babestua
7.5.
Kontratuaren edukia
7.6.
Klausula ohikoenak
7.7.
Erregimen aplikagarria
7.8.
Kontratua ez-betetzea
7.9.
Bartering kontratua
Hirugarren atala: Publizitate ez-zilegia
8.
LEHIAKETA DESLEIALAREN ZUZENBIDEAREN ERABERRITZEA: KLAUSULA OROKORRAREN INTERPRETAZIOA
8.1.
Lehiaketa desleialaren zuzenbidearen eraberritzea
8.2.
Jokaera desleialen klausula orokorra
9.
PUBLIZITATE EZ-ZILEGIA LEHIAKETA DESLEIALAREN EKINTZA GISA
9.1.
Pertsonaren duintasunaren aurkako publizitatea edo Konstituzioan jasotzen diren
balioak eta eskubideak urratzen dituena
9.2.
Publizitate subliminala
9.3.
Produktu, ondasun, jarduera edo zerbitzu zehatzen publizitatea arautzen duen
erregulazio bereziaren aurka doan publizitatea. Zeharkako publizitatea
9.4.
Engainuzko publizitatea: engainuzko ekintzak eta engainuzko omisioak
9.5.
Engainuzko jarduerak: publizitate estalia, nahasmena baliatzen duten
iruzurrezko edo engainuzko jarduerak, eta jokabide-kodeak ez betetzea
9.6.
Berariaz tipifi katutako iruzurrezko jardueren katalogoa edo «zerrenda beltza»
9.7.
Publizitate iraingarria
9.8.
Publizitate nahasgarria
10.
PUBLIZITATE EZ-ZILEGIA LEHIAKETA DESLEIALAREN EKINTZA GISA I: JOKAERA
ERASOTZAILEAK
10.1.
Kontzeptu orokorra
10.2.
Kontsumitzaileenganako eta erabiltzaileenganako jokaera erasotzaileak
Laugarren atala. Kontrol judiziala eta autorregulazioa
11.
PUBLIZITATE EZ-ZILEGIAREN KONTROL JUDIZIALA: LEHIAKETA DESLEIALAREN AURKAKO
EKINTZAK
11.1.
Sarrera
11.2.
Ekintza deklaratzailea
11.3.
Etete-ekintza
11.4.
Jarduera desleialak eragindako efektuen kentze-ekintza
11.5.
Engainuzko, zuzenak ez diren edo informazio faltsuen zuzentzeekintza
11.6.
Epaia argitaratzea
11.7.
Portaera-kodeen aurkako ekintzak
11.8.
Aurreko ekintzak portaera-kodeei atxikita dauden enpresari eta profesionalen
aurka
11.9.
Legitimazio aktiboa eta pasiboa
12.
PUBLIZITATEAREN AUTORREGULAZIOA
12.1.
Sarrera
12.2.
Publizitatearen autorregulazioa Espainian
12.3.
Autorregulazio-sistemaren balioespen orokorra
Oinarrizko bibliografia
Glosarioa