IKTak eta konpetentzia digitalak hezkuntzan

Jakintza-arloak: Pedagogia
ISBN: 978-84-8438-693-3
Argitalpen urtea: 2019
Orrialdeak: 376

UPV/EHUrekin koedizioan argitaratua

Liburu honen
egileen ustez, irakaspraktikak teknologiaren beharra du eta orain da teknologiak
eta hezkuntzak, ikuspuntu kritiko batetik, bat egiteko unea. Teknologiak berrikuntza
ekarri behar dio hezkuntzari, batetik, ikaskuntzan egin beharreko atazak lagunduz
edo hobetuz, hots, aurrez aurreko ikaskuntzako kalitatea hobetuz eta, bestetik,
ikaskuntzari balio erantsia emanez, hau da, testuinguru digitalean zentzu
gehiago duten atazak eta metodoak bultzatuz.

Baina nola
garatuko dugu ikuspuntu kritiko hori, euskal jendartean dauden arazoak aztertuz
eta horietako zenbait gabezia betez, nazioartean egiten ari direna kontuan izanik?
Galdera horri erantzuteko, ezaugarri hauek izango lituzkeen hezkuntza irudikatu
nahi izan dugu liburu honetan, online irakaskuntza eta baliabide digitalak ere
kontuan hartuz: inklusioa, ubikuotasuna, ikasmaterialen aniztasuna eta
moldagarritasuna, arreta pertsonalizatua eta euskal curriculuma inplementatzeko
aukera, besteak beste. Bestalde, teknologiak dituen aukerak aipatzeaz gain,
berekin dakartzan arriskuak ere kontuan izan ditugu.

Horien
guztien bilgune, eztabaidagune eta ikergune izateko asmoz sortu genituen www.hezikt.eus
webgunea eta UPV/EHUren «HEZikt: IKTak eta Konpetentzia Digitalak Hezkuntzan,
Etengabeko Formakuntzan, eta Hizkuntzen Irakaskuntzan» graduondokoa, UEUren
laguntzaz. Orain, liburu hau ere bide horretan laguntzera dator: ikasle-irakasleen
artean ikertzen duen komunitatea batu dugu liburu honetan, eta euskarak eta hiztun
komunitateak behar dituzten tresnak, baliabideak eta metodologia interesgarriak
aipatu eta aztertu ditugu.

Liburu
mardula da, baina irakurleak ideia interesgarri eta praktikoak aurkituko ditu bertan.

Mikel Iruskieta, Montse Maritxalar , Amaia Arroyo eta Abel Camacho egindako elkarrizketa.

Aurkibidea

SARRERA

Teknologia eta hezkuntza: bat egiteko unea, Mikel Iruskieta, Montse Maritxalar, Amaia Arroyo-Sagasta eta Abel Camacho

LEHEN ATALA: TESTUINGURU PEDAGOGIKOA

Garapen teknologikoa eta hezkuntza, Rakel Gamito Gomez

Irakaslea berrikuntzaren aurrean: garapen profesionala eta ahalduntzea, Iñaki Murua

Egungo metodologia-joerak, Amaia Arroyo-Sagasta

Ikaskuntza-datuen analisia edo learning analytics, Mikel Larrañaga

Ikaskuntza Diseinu Unibertsala: zer den eta nola egiaztatu, Josi Sierra eta Lorea Aretxaga

BIGARREN ATALA: KONPETENTZIA DIGITALAK

Konpetentzia digitalen marko orokorra, Make Irigoien eta Xabier Mujika

Konpetentzia digitalak LHn eta DBHn praktikan, Josune Gereka

Konpetentzia digitalak Lanbide Heziketan, Iñaki Telleria

Konpetentzia digitalak unibertsitatean, Urtza Garay

Norbere Ikas Alorra (NIA) edo Personal Learning Environment (PLE),Amaia Arroyo-Sagasta

HIRUGARREN ATALA: E-LEARNING TESTUINGURUETARAKO OINARRIAK ETA APLIKAZIOAK

E-learningaren iragana, oraina eta geroa: ohar batzuk, Abel Camacho

Ikaskuntzaren egungo erronkak: ikaskuntza formaletik informalera, Ainhoa Latatu eta Maialen Urbieta

Unibertsitatean aplikatutako e-learninga, Lourdes Guàrdia

Enpresan aplikatutako e-learninga, Maite Goñi

LAUGARREN ATALA: TRESNAK ETA APLIKAZIOAK

E-porfolioak, Lourdes Guàrdia.

Online eta blended learning: komunikazio digitala, LMSak eta tresnak, Juanan Pereira eta Amaia Arroyo-Sagasta

Hezkuntzarako baliabideak sortzeko estrategiak, gidalerroak eta egile-sistemak, Mikel Larrañaga

BOSGARREN ATALA: JENDARTEA ETA HEZKUNTZA, TEKNOLOGIEN AUKERAK ETA ARRISKUAK

Aukerak: ahalduntze teknologikoa, Gorka Julio

Teknologiaren inklusioa eta inklusioaren teknologia, Xabier Gardeazabal

Interneteko zerbitzu, aplikazio eta bideo-jokoen erabilera desegokiaren arriskuak, Urko Fernandez Roman

Hezkuntza esku-hartzea Interneten arriskuen aurrean,Nere Amenabar Perurena

SEIGARREN ATALA: HIZKUNTZEN I(RA)KASKUNTZA

Hizkuntzen i(ra)kaskuntza: metodologiaren bilakaera,Hiart Legarra Uruburu

Hizkuntzak ingurune digitalean ikasten eta irakasten: praktikaren eskutik AEKn, Andoni Tolosa

Konpetentzia digitalaren lanketa Hizkuntza arloan: EKI proiektua,Inma Muñoa

Idatzizko eta ahozko hizkuntza-irakaskuntza online, Mikel Iruskieta eta Aitziber Iturricastillo

Hizkuntzaren prozesamendurako tresnak hizkuntzen ikaskuntzarako,Montse Maritxalar

ZAZPIGARREN ATALA: IKERKETA DIGITALA

Humanitate Digitalak eta haien ikerketaren nondik norakoak, Mikel Iruskieta eta Jennifer Isasi

Tresna teknologikoak ikerketan, Arkaitz Zubiaga

Corpusak eta beren aplikazioak, Itziar Aldabe Arregi eta Montse Maritxalar

Bistaratze-teknikak konpetentzia digitaletan, Oier Lopez de la Calle

Ikerketa motak eta legedia mundu digitalean: datu-bilketa eta azterketatik, datu-babes eta zabalkundera,