Eskola Modernoa

Autorea(k): L. Santi Angulo Martin, Francisco Ferrer Guardia
Jakintza-arloak: Pedagogia, Hezkuntzaren antolamendu eta plangintza
ISBN: 978-84-8438-839-5
Argitalpen urtea: 2022
Orrialdeak: 149

XIX. mendearen bukaeran eta XX. mendearen hasieran bizi zen egoera
sozioekonomiko eta politikotik abiatuta, Francisco Ferrer Guardiak pentsamendu
askean oinarritu zuen bere asmoa eta sexuen eta klase sozialen hezkidetzaren
bidezko irakaskuntza sortzen saiatu zen. Higiene pertsonala eta soziala
bultzatu zuen, azterketak, sariak eta zigorrak alde batera utzi zituen, eskola
lan- eta gizarte-bizitzara ireki zuen eta ingurune naturala ezagutzeko
jarduerak antolatu zituen.

Eskola Modernoan haurrek askatasun handia izaten zuten, jolasean ibiltzen
ziren eta aire zabaleko ariketak egiten zituzten, baina batez ere, haurren
ikaskuntzaren ardatza beren bizipenei buruz egiten zituzten idazlanak eta
iruzkinak ziren.

Horretaz gain, igande goizetan hitzaldiak antolatzen zituen familientzat
eta langileentzat, hezkuntza-zabalpen gisa. Hitzaldi horietan hainbat
pertsonaia ospetsuk parte hartu zuten eta arrakasta handia lortu zuten.

Agerian denez, garai hartako eskola tradizionalaren metodoekiko erabateko
haustura ekarri zuen Eskola Modernoak eta horrek bere ondorioak izan zituen
sortzailearen bizitzan bertan ere.

Santi Angulo Martini egindako elkarrizketa irakurri.

Aurkibidea

ATARIKO HITZAK

HITZAURREA, Lore Erriondo Korostola

1. AURRETIKO AZALPENA

2. MEUNIER ANDEREÑOA

3. ONARTUTAKO ERANTZUKIZUNA

4. JATORRIZKO PROGRAMA

5. BI SEXUEN HEZKIDETZA

6. KLASE SOZIALEN HEZKIDETZA

7. ESKOLA-HIGIENEA

8. IRAKASLEAK

9. ESKOLAREN BERRITZEA

10. EZ SARIRIK, EZ ZIGORRIK

11. LAIZISMOA ETA LIBURUTEGIA

12. IGANDEKO HITZALDIAK

13. EMAITZA POSITIBOAK

14. BIDEZKO DEFENTSAN

15. HAURREN XALOTASUNA

16. ESKOLA MODERNOAREN BULETINA

17. ESKOLA MODERNOAREN AMAIERA