Irakurketa erraza: irakurmenaren eta ulermenaren gozamena suspertzeko idazketa eta dinamizazio teknikak.

Hasiera - Bukaera data: 2025eko apirilaren 28a - 2025eko maiatzaren 23a (Astean zehar)
Tokia: Ikasgela Birtuala
Ordutegia: 00:00-24:00
Modalitatea: Online
Ordu kopurua: 25
Matrikula-epearen hasiera: 2025eko otsailaren 3a
Matrikula-epearen bukaera: 2025eko apirilaren 21a
Matrikulatu

Aurkezpena

Ikastaroa BETE egin da. Interesa izanez gero, izena eman eta itxaron-zerrendan sartuko zara.

Ikastaroaren datak: Apirilak 28-maiatzak 23

Proposamen hau heziketa-eremuko profesionalei zuzendutako ikastaroa da, Irakurketa Errazeko (IE) kontzeptua ezagutzeko eta garatzeko.

Irakurketa Errazak irakurtzeko demokraziaren printzipioari erantzuten dio eta irakurtzeko edo ulermen zailtasunak dituzten pertsonetara zuzentzen da (populazioaren %30a). Hezkuntzaren alorrean, irakurketa sustatzeko eta ikasleekin komunikazioa hobetzeko IE funtsezko tresna bat da.

Irakurketa ikasketa prozesua errazteko tresna bezala erabili nahi duten irakaskuntza eta pedagogia eremuko profesionalei zuzenduta dago eta interesa arrazoi ezberdinengatik irakurketa ulermen zailtasunak dituzten ikasleengan jartzen du:

  • Aldi baterako zailtasunak: etorkinak, analfabetismo funtzionala, eskolatze gutxikoa, istripuak,irakurtzen berandu hasi direnak, arrazoi ezberdinengatik irakurketa baztertu dutenak…
  • Zailtasun iraunkorrak: desgaitasun eta nahasmen anitzak.

IE nazioarteko neurriko proiektu soziala da, irakurketa demokratizatzeko eta heziketa eta informaziorako sarbidea errazteko borondatearekin.

Ikastaroaren bitartez ikastetxeetako profesionalek ikasleekin eta haien familiekin eta inguruarekin modu egokian komunikatzeko tresna barneratuko dute. Bereziki zailtasun ezberdinak dituzten ikasleei hezitze eta ezaguerak bereganatzeko prozesuan laguntzeko eta integratzeko ezinbesteko tresna lortuko dute.

Horrela, ikasgelako egunerokoan ikasleentzako egokiak diren informazio eta ikasketarako material egokiak eskaini ditzakete, ikaslearekin eta familiekin modu eraginkorrean komunikatzeko gai izango dira, ikasgelan eta ikasleen bizitza irakurketa gozatzeko eta ezaguerako lortu eta zabaltzeko tresna bezala ezarri eta erabili ahal izango dute.

Azken finean, ikasgelan hezkuntza inklusibo erreala lortzeko ezinbesteko lan tresna lortuko dute.

Irakasleak

Helburuak

  • Ikaskuntzaren Diseinu Unibertsalaren printzipioak garatzeko oinarrizko jarraibideak eskaintzea.
  • Irakurketa Errazean (IE) materialak egiteko teknika eta kontzeptua bera ezagutzea, hezkuntza inklusiborako, informazioa eskuratzeko eta irakurketa demokratizatzeko tresna gisa.
  • Metodologiak eta konpetentziak eskaintzea Irakurketa Errazean mota askotako materialak egokitzeko, sortzeko eta diseinatzeko: ikas-materialak, literatura, tokien seinaleztatze irisgarria, familiekiko komunikazioa…
  • Hezkuntzaren arloan IE materialen erabileran trebetasuna lortzea.
  • IE materialetatik abiatuta ikastetxean ekintzak diseinatzeko metodologia ematea: ikasleen artean irakurketa eta ulermena bultzatzeko.
  • Parte-hartzailearen ikastetxean adibide eraginkorra izango den Irakurketa Errazeko irizpideak dituen materialak sortzea.
  • Sortutako materialak aztertzea eta hobetzea, bai banaka eta bai taldean partekatutako IE irizpideen azterketa eta bateratzearen bidez.

Edukiak

Ikaskuntzaren Diseinu Unibertsala

  • Informazioaren irisgarritasuna.
  • Irakurketa Erraza hezkuntza inklusiorako tresna moduan.

Irakurketa Erraza kontzeptua

  • Printzipioak.
  • Araudia.
  • Zein publikorentzat da
  • Jatorria eta garapena. Nazioarteko sareak.
  • Euskadin eta Espainiako ezarpena.
  • Lectura Fácil Euskadi Irakurketa Erraza elkartea.
  • Barne hartzen dituen eragileak.

IE materialak sortzeko jarraibideak

  • IFLA eta Inclusion Europe-eko irizpideak: Eduki, hizkuntza eta forma aldetik, IEren oinarriak.
  • Aplikazioa hurrengo testu edo euskarri motetan: narratiba, informazioa, ikas-materialak, dibulgazioa,ikus-entzunezkoak, web-orriak, PPT aurkezpenak, posta elektronikoak…
  • Parte-hartzaileek ikastetxean eta ikasgelan erabiltzen dituzten testuen egokitzapen praktikak.

Irakurketa Erraza curriculumean

  • IE materialak: motak, katalogoak.
  • Argitalpenerako lana.
  • Teknologia berrietarako erabilera edo ezarpena.
  • IE testu mota ezberdinen praktika.

Irakurtzeko eta ulermen zailtasunak eta irakurketaren estimulazioa

  • IE materialekin egindako irakurketa dinamizazioa.
  • IE taldeak.
  • Metodologia.
  • Hezkuntza arloko esperientziak.

IE ekintzen diseinua

  • Egokitzapen kurrikularrak.
  • Ikastetxeetako liburutegiak.
  • IE proiektua lantzen den irakaskuntzan.
  • Irakurketa Errazean hezkuntzako proiektu pertsonala praktikan jartzeko diseinua.

Metodologia

Ikastaroak metodologia parte hartzailea eta aktiboa izango du. Partaideen aurre ezagutzetatik abiatuko da, eta teoria bizi esperientzietan eta eguneroko lan jardunean kokatzea izango du helburu, hausnarketa pertsonalak elkarbanatzean oinarrituz. Era berean, ikastaroak alde teorikoa eta praktikoa uztartuko ditu, ikaskuntza-prozesuari eta gaitasunei garrantzi handia eskainiz.

Ikasleek momentu oro irakaslearen jarraipena eta tutoretza izango dute, baita UEUko lantalde pedagogiko eta arduradun teknikoaren sostengua ere bai. Ikastaroak jarraituko duen ikaskuntza-prozesua autonomoa eta esanguratsua izan arren, irakaslearen lankidetza eta laguntza izango dute, sortzen zaizkien zalantzei eta zailtasunei aurre egiteko.

Nori zuzenduta

Batik bat  HH, LH eta DBH etapatako irakasle zein ikasleei. Baita alor terapeutikotik datorrenari ere. Guraso zein interesa duen edonori.

Jakintza-arloak