Hizkuntzaren tratamendu integrala: teoriatik gelara
Aurkezpena
Ikastaroa BETE egin da. Interesa izanez gero, izena eman eta itxaron-zerrendan sartuko zara.
Ikastaroaren datak: apirilak 18-maiatzak 30
Indarrean den hezkuntza curriculumean zehazten denez, hizkuntzen trataera integratuak (HTI) izan behar du ikastetxeetako hizkuntza-proiektuaren ardatza, eta ikastetxeko esparru guztiei eragiten die. Ikastaro honetan HTIren gakoak zein diren ikasteaz gainera, gure ikastetxeetako hizkuntza-tratamenduari buruzko gogoeta egingo dugu, bai eta gure ikastetxeko beharrizanetan oinarrituta interbentzio bat sortzeko proiektua idatzi ere.
Irakasleak
Helburuak
- Hizkuntzen trataera bateratua ulertzeko oinarrizko hainbat kontzeptu berrikustea.
- Hizkuntzen trataera bateratuak EAEko hezkuntza-legearen markoan duen lekua zein denikastea eta aurrekarien berri izatea.
- Hizkuntza trataera bateratuaren definizioa, oinarriak eta printzipioak zein diren ikastea.
- Norberaren ikastetxean egiten den hizkuntzen trataerari buruz hausnartzea taldean.
- Norberaren ikastetxearen egoera beste kide batzuekin konpartitzea eta ikastetxeetako hizkuntza-trataera bereiziaren beharrizanaz gogoeta egitea.
- HTB aplikatzeak norbere ikastetxean lekarzkeen onura eta arriskuei buruz hausnartzea, bai eta mehatxuen eta aukeren inguruan hausnarketa egitea ere.
- HTBren bideragarritasunari buruzko sintesi bat egitea AMIA taula baten bidez.
- Beste ikastetxe batzuetako esperientzien berri izatea eta esperientzia horien oinarriei eta ezaugarriei buruzko hausnarketa egitea taldean.
- Ikastaroan landutako eduki teorikoa martxan diren proiektuekin lotzea.
- Norbere ikastetxerako HTB esperientzia diseinatzea.
- Beste ikaskide baten esperientzia-zirriborroa zuzentzea eta osatzea.
Edukiak
- Hizkuntza zientzien ekarpenak eta hizkuntza-komunikaziorako konpetentzia:
- Hizkuntzen trataera bateratuaren oinarriak: zenbait kontzeptu eta definizio (atalazea, interdependentzia eta hizkuntzen arteko transferentzia)
- Hizkuntzak eta curriculuma, ikuspegi integratu baterantz: ereduak, esperientziak eta programazioak.
- Ikastetxeko hizkuntza proiektua.
- Hizkuntza trataera bateratuaren printzipioak: inklusio soziala eta linguistikoa, hizkuntza- eta kultur aniztasunarekiko jarrera positiboak, komunikazioa lehenestea, hizkuntzak testuinguru errealetan erabiltzeko espazioen sorrera eta sustapena.
-Eredu didaktikoa eta hizkuntzen-programazio integratua: orientabideak
- Ereduen azterketa
- Norberaren testuinguruko hizkuntza proiektuaren eta hizkuntza (euskara, gaztelania, atzerriko hizkuntza eta ikastetxeko gainerako hizkuntzak) programazioen azterketa
- Programazio bateratu baten proposamena
Metodologia
Ikastaroa online irakaskuntzan oinarrituko da eta, horretarako, Moodle irakaskuntza-plataforma batean oinarrituta dagoen UEUren Ikasgela Birtuala erabiliko da. Ikastaroa parte-hartzailea eta praktikan oinarritutakoa izango da, parte-hartzailea eta konpetentzietan oinarritutakoa izango da.
1. Astea: Lehenengo gaia landuko da. Guztira, 6,5 ordu.
2. Astea: Bigarren gaia landuko da. Guztira, 6,5 ordu.
3. Astea: Hirugarren gaia landuko da. Guztira, 6,5 ordu.
4. Astea: Laugarren gaia landuko da. Guztira, 5,5 ordu.
5. Astea: Laugarren gaia landuko da. Guztira, 5 ordu.
Nori zuzenduta
Hezkuntza arloko ikasle zein irakasleendako.