Online-irakaskuntza hobetzeko dekalogoa

Autorea(k): Lourdes Guardia Ortiz, Albert Sangrá, Antoni Badia, Nati Cabrera, Anna Espasa, Maite Fernández Ferrer, Teresa Guasch, Montse Guitert, Marcelo Maina, Juliana E. Raffaghelli, Marc Romero, Teresa Romeu, Amaia Apalauza Ollo, Larraitz Garmendia Munduate
Jakintza-arloak: Pedagogia
ISBN: 978-84-8438-791-6
Argitalpen urtea: 2021
Orrialdeak: 152

COVID-19aren pandemiak gure hezkuntzaren zimenduak astindu ditu. Bat-batean, gure ikasleak ezin izan dira ikastetxeetara joan, herrialde gehienetan bezala itxi egin baitituzte konfinamenduaren ondorioz. Inork ez zuen espero, baina hezkuntza-erakundeek larrialdietako konponbideak bilatu behar izan dituzte, eta urrutiko irakaskuntza ez-presentzialeko ereduei esker leundu da kolpea. Esperientzia horretatik abiatuta, aztertzen hasiak gara ea online-hezkuntza aliatu egokia izan ote daitekeen gure hezkuntza-sistemetan konponbide hibridoak garatzeko. Erantzuna baiezkoa da, nahiz eta orain artekoa berez ez den izan online-hezkuntza. Liburu honetan, online-hezkuntza hobetzeko eta etorkizuneko konfinamendu oso zein partzialetako testuinguru presentzial ez-jarraituetan kontuan hartzeko zenbait proposamen aurkezten dira. Laguntzarako tresna bat eskaini nahi diegu online-hezkuntzaren indar eraldatzailea ahalik eta gehien baliatu nahi edo behar duten hezkuntza-profesionalei.

Liburu honekin, gai hauei buruz ikasiko duzu: online-hezkuntza; lankidetzazko ikaskuntza; diseinu teknopedagogikoa; e-jarduerak; feedbacka; online-ebaluazioa; jarrera digital kritikoa; irakasleen lankidetza sarean; distantzia soziala; irakaskuntza ez-presentziala.

Aurkibidea

ESKERRAK

ATARIKOA, Teresa Guasch

EUSKARAZKO BERTSIORAKO ATARIKOA, Iñaki Alegria

SARRERA

I. KAPITULUA. ONLINE IRAKASTEA ETA IKASTEA: DISTANTZIA SOZIALA GAINDITUZ, Albert Sangrà

1. Sarrera

2. Hezkuntza ez-presentziala, une kritikoetarako irtenbidea

3. COVID-19a: gure larrialdi-egoera

4. Distantzia soziala gainditzea

5. Laburpena

Gehiago jakiteko

Bibliografia

II. KAPITULUA. ONLINE-IKASTAROEN DISEINUA, Lourdes Guàrdia

1. Online-ikastaroen diseinua: erronka teknologiko eta pedagogiko bat

2. Diseinu teknopedagogikoa online-hezkuntzan: ikuspegi osokoa eta integratzailea

3. Diseinuaren faseak: prozesu holistikoa

4. Diseinu-prozesuan erabakiak hartzeko fluxua

5. Laburpena

Gehiago jakiteko

Bibliografia

III. KAPITULUA. ONLINE-EBALUAZIORAKO GAKOAK, Nati Cabrera eta Maite Fernández-Ferrer

1. Sarrera

2. Erronka: ikasteko erabilgarria izango den ebaluazio bat proposatzea

3. Ebaluazioaren objektua: zer ebaluatu behar dugu?

4. Ebaluazio-irizpideak, ezezagun handi horiek

5. Plangintzaren garrantzia sareko ebaluazio-prozesuan

6. Ebaluatzeko estrategiak eta tresnak: nola hautatu?

7. Ebaluatua izatetik ebaluatzaile izatera: alda ditzagun rolak!

8. Laburpena

Gehiago jakiteko

Bibliografia

IV. KAPITULUA. IKASKUNTZA AKTIBO BATERAKO E-JARDUERAK, Marcelo Maina

1. E-jarduerak eta ikaskuntza aktiboa

2. E-jarduerak: metodologia aktiboak

3. E-jarduerak: testuingurua eta ingurunea

4. E-jarduera baten osagaiak

5. E-jarduera motak

6. E-jarduerak, ikaskuntza mistoa eta ez-jarraitua

7. E-jarduerak: bukaerako gomendioak

Bibliografia

V. KAPITULUA. IRAKASKUNTZA EZ-PRESENTZIALERAKO EZINBESTEKO TRESNAK ETA BALIABIDEAK, Marc Romero

1. Ohar batzuk aldez aurretik

2. Irakaskuntza ez-presentzialerako tresnak

3. Irakaskuntza ez-presentzialerako baliabideak

4. Gomendioak

Gehiago jakiteko

Bibliografia

VI. KAPITULUA. ONLINE-IRAKASKUNTZARAKO FUNTSEZKO BOST ESTRATEGIA, Teresa Romeu

1. Ohar batzuk aldez aurretik

2. Komunikazio- eta interakzio-estrategia

3. Plangintza- eta kudeaketa-estrategia

4. Dinamizazio-estrategia

5. Orientazio- eta motibazio-estrategia

6. Ebaluazio-estrategia

7. Laburpena

Gehiago jakiteko

Bibliografia

VII. KAPITULUA. KONPETENTZIAK GARATZEKO BITARTEKA- RITZA PEDAGOGIKOA ETA TEKNOLOGIKOA, Antoni Badia

1. Erronka: konpetentzien irakaskuntza online-inguruneetan

2. Konpetentzien garapena sustatzeko bost printzipio

3. Laburpena eta gomendioak

Gehiago jakiteko

Bibliografia

VIII. KAPITULUA. GUTXIAGO GEHIAGO DA: IKASTEKO, ZUZENKETA GUTXIAGO ETA FEEDBACK GEHIAGO, Teresa Guasch eta Anna Espasa

1. Zer da feedbacka?

2. Zer ezaugarri ditu edo izan behar lituzke feedbackak?

3. Zer informazio bildu behar du feedbackak?

4. Noiz eskaini feedbacka?

5. Nola gauzatu behar da feedbacka? Baliabideak eta estrategiak

6. Nola inplikatu gure ikasleak feedbacka balia dezaten

7. Laburpena

Gehiago jakiteko

Bibliografia

IX. KAPITULUA. IKASLEENGAN JARRERA DIGITAL KRITIKOAK SUSTATZEA, Juliana E. Raffaghelli

1. Ziberespazioa habitatzea gaur egun: erronka bat

2. Teoria pedagogiko eta teknopedagogikoaren ikuspegi kritikoa

3. Jarrera digital kritikoa garatzea

4. Ondorioak

Gehiago jakiteko

Bibliografia

X. KAPITULUA. IRAKASLEAK ETA IKASLEAK SAREAN LANKIDETZAN, Montse Guitert

1. Sarrera

2. Sareko lankidetza-hezkuntzan

3. Irakasleak sarean lankidetzan

4. Ikasleak sarean lankidetzan

5. Ondorioak eta gomendioak

Gehiago jakiteko

Bibliografia

EPILOGOA: PRESENTZIALTASUN EZ-JARRAITU EDO ALDIZKAKOAREN EREDUETARANTZ, Albert Sangrà

Bibliografia