Udako Ikastaroak :: Hezkuntza, Arkitektura
Iaz Hazi-hezi-eraiki ikastaroa eman zen Eibarren; haurrak, hezkuntza eta espazio eraikien artean sortutako dinamikei buruzko hausnarrerako espazioa. Bertan ikusi zen gaiak interes asko eta anitzak pizten dituela inguruan. 2016an begirada nagusia arkitekturatik etorri zen, zenbait arkitektok haurrekin garatzen dituzten ekimenen (parte-hartze prozesuak, hezkuntza espaziala…) berri eman zigutelarik. Oraingoan, hori osatzera gatoz hezkuntza eragileei espazio nagusia eskainita, pedagogiatik gai honen inguruan Euskal Herrian lantzen ari diren zenbait ekimenen berri izateko. Gainera, pedagogiaren arkitekturari buruzko hausnarketa egiteko aukera izango da.
Arkitektoa. IEB-UDL-IBN Bioeraikuntza Masterra, EKIANeko kide. UEUkidea. UEUko Arkitektura sailburua.
Hezitzailea.
Nafarroako Eskola Kontseiluko lehendakaria.
Hezitzailea. Solagune.
Arkitektoa. Lurralde Kudeaketa eta Antolamenduan Unibertsitatea Espezialista (UPV/EHU). UEUkidea, UEUko Arkitektura sailburua.
Hezitzailea. Urtxintxa Eskola.
Pedagogoa. Egia Hezitzailea proiektua.
Ekainak 26
HAZI, HEZI, ERAIKI: haurrak espazio sortzaile HERRIAN.
09:00-09:30 - Ikastaroaren aurkezpena. Gaiaren sarrera. Inhar Agirrezabala, Anartz Ormaza
09:14-10:45 - Umeak eragile eta sortzaile herrian. Solasgune: Haurren Hiria Sarea eta Herrigune proiektua. Eukene Fernandez. Hezitzailea.
10:45-12:00 - Egia hezitzaile proiektua. Irati Seijo. Pedagogoa. Tabakalera.
12:00-12:30 - Atsedena
12:30-13.45 - Haurren parte-hartzea eraikitako proiektuetan: Berritxu eta Tertangako jolasguneen kasua. Laura Ruiz eta Aritz Lili. Hezitzailea. Urtxintxa Eskola.
14:00-15:00 - Mahai-ingurua
Ekainak 27
HAZI, HEZI, ERAIKI: haurrak espazio sortzaile ESKOLAN.
09:00-10:30 - Eskola eta sorkuntza: Hezkuntza sistemaren erronkak. Aitor Etxarte Berezibar. Nafarroako Eskola Kontseiluko lehendakaria.
10:30-12:00 - Pedagogiaren arkitektura.
12:00-12:30 - Atsedena
12:30-14:00 - Arte hezkuntza eta espazioa, eskolan. Amaia Alberdi. Hezitzailea.
14:00-15:00 - Mahai-ingurua
Gaiarekin lotura duten dinamika ezberdinak mahai gainean jarriko dira txoko ezberdinetatik ekarrita, helduleku ezberdinak proposatuta: diseinu parte hartzaile dinamikak, espazioarekin lotura duten proiektu pedagogikoak, hiri-hezitzaileak, eskolak,... Adibide zehatzak pedagogiaren ikuspegitik azalduko dira; ondoren, arkitektura edota hirigintza parametrotatik oreka bilatuko da eta hausnarketa ondorioak kolektiboki landuko dira.
Goizean zehar zenbait hitzaldi izango dira, gaika. Bakoitzaren ondoren honen gaineko eztabaida eta galderak egiteko aukera izango da, eta egunaren azken partean, mahai ingurua antolatuko da, ideia ezberdinak komunean jartzeko, eta hausnarketa kolektiboa sustatzeko.
Hezitzaileak, pedagogoak, arkitektoak, gaian interesa duen edonori.