Irakasleen formakuntza :: Hezkuntza, Pedagogia, Osasun publikoa

200 Ikaskuntza-zailtasun espezifikoak. Dislexia, Disortografia eta Diskalkulia

  • Hasiera-data: 2022(e)ko urriaren 3a
  • Amaiera-data: 2022(e)ko urriaren 31a
  • Tokia: Ikasgela Birtuala
  • Ordutegia: Astean zehar. 00:00-24:00
  • Izaera: On-line
  • Ordu kopurua: 30.00 ordu

Matrikulazio epea: 2022ko maiatzaren 20tik ekainaren 3ra, biak barne. HEZIGUNEA atarian

barne. HEZIGUNEA atarian

Ikastaro honen bidez ikaskuntza-zailtasun espezifikoen inguruan ikasleei eskola inlusiboan laguntzak eskeintzeko beharrezkoak diren ezagutzak landuko dira.

Horretarako Dislexia, Disortografia eta Diskakulia zer diren eta konstrukto hauen atzetikan dauden teoriak eta konplexutasunak landuko dira, nola antzeman eta identifikatu zailtasun hauen sintomatologia, kurrikulumeko zein konpetentzietan eragiten duten (oinarrizko zehar‐konpetentziak edo konpetentzia orokorrak eta diziplina baitako/diziplinarteko edo berariazko oinarrizko konpetentziak), bai zuzenean bai era zeharkakoan. Honetaz gain, eskolan ezarri beharko ziren laguntzak eta egokitzapenak ikasleen perfil desberdinentzako ikasiko dira, bai zailtasunei zuzenean haurre egiteko baita zailtasun hauen zeharkako ondorioetara aurre egiteko ere.

Irakasleak

  • Amaia Aierbe Pombo

    Neuropsikologoa, irakurketa-idazketa zailtasunetan aditua

  • Maite Redondo Zaballos

    Hizkuntza (ahozkoan eta idatzizkoan) eta ikaskuntza zailtasunetan aditua. Prozesu hauen ebaluaketak egiten ditugu familiei, eskolei eta beste profesionalei orientabideak proposatzeko. Irakaskuntzan experientzia.

Helburuak

  • Dislexia, Disortografia eta Diskalkulia nahasmenduak zer diren ezagutzea.
  • Zailtasun hauen inguruan erabiltzen diren nomenklatura desberdinak eta bakotzaren xehetasunak ezagutzea.
  • Hezkuntza beharren detekzioa eta identifikazioa bideratzeko prozesua eta tresnak lantzea.
  • Ikasle hauen egoera eta gelako giroa hobetzeko estrategiak ezagutzea.
  • Ikastetxeko profesionalen elkarlanean eta tutore-familia elkarlanean aritzeko tresnak ezagutzea.
  • Familien kudeaketa egiten jakitea, bere seme-alaben egoera eragiten dien egonezina kontutan izanik.
  • Errealitatean aurkitu ditzazketen kasuetan oinarrituz, ikasketa prozesu esanguratsua sustatzea.
  • Kasu desberdinen beharrak (akademikoak eta pertsonalak) identifikatzeko gai izatea.
  • Kasu espezifikoen zailtsunak eta beharrak aztertu ondoren esku-hartze bat eta egokitzapenak proposatzeko gai izatea.
  • Norberaren gaitasun digitala indartzea, errekurtsoen garapenerako eta existitzen diren errekurtso digitalen erabilera hobeezina egiteko.
  • Beste profesionaleekin elkar-lana egitearen garratzia ulertzea.

Edukiak

  • Dislexia, Disortografia eta Diskalkuliaren ezaugarriak.
  • Dislexia, Disortografia eta Diskalkuliaren diagnostikoa: diagnosi eskulibruak eta adituen ikuspuntuak eta praktika klinikoa.
  • Detekziorako prozesuak eta tresnak.
  • Irakurketa-idazketa prozesuan eta diskalkulia dagoenean, erantzuteko estrategiak, tresnak eta materialak eskaini eskola inklusiboan.
  • Ikaskuntza zailtasunen zeharkako ondoriak.
  • Elkarlan kolaboratiboa familiekin.
  • Nahasmendu hauen beharrei erantzuteko ebaluazio psikopedagogikoaren prozesua ikastetxean.
  • Detekzio espezifikorako tresnak eta erabilera.
  • Ikasketa zailtasunei aurre egiteko errekurtsoak eta tresnak (digitalak eta ez digitalak).
  • Ikasgai deberdinetarako egokitzapenak.
  • Profesionalen arteko elkar-lana.
  • Norbanako Jarduera Plana (NJP).

 

Metodologia

Ikastaroa online irakaskuntzan oinarrituko da eta, horretarako, Moodle irakaskuntza-plataforma batean oinarrituta dagoen UEUren Ikasgela Birtuala erabiliko da. Ikastaroa parte-hartzailea eta praktikan oinarritutakoa izango da, parte-hartzailea eta konpetentzietan oinarritutakoa izango da.

Matrikulaziorako argibideak

Eskaera telematikoki egingo da, Hezkuntza, Hizkuntza Politika eta Kultura Saileko aplikaziora jota, HEZIGUNEA atarian. Ikastetxe publikoetako nahiz itunpeko ikastetxeetako langileak sar daitezke han.

Garatu

Babesleak

  • Eusko Jaurlaritza.Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa saila