Irakasleen formakuntza :: Kirolak, Hezkuntza, Pedagogia

258 Zirkua baliabide gisa Gorputz Hezkuntzan

  • Hasiera-data: 2021(e)ko azaroaren 6a
  • Amaiera-data: 2021(e)ko abenduaren 11a
  • Tokia: Gernika-Tantai espazioa
  • Ordutegia: Larunbatak eta ostegunak. 17:15-20:45
  • Izaera: Presentziala
  • Ordu kopurua: 30.00 ordu

Matrikulazio epea: 2021eko irailaren 13tik urriaren 1era, biak barne. IRAKASLEGUNEA atarian

Ikastaroaren aurrez aurreko datak:

  • azaroak 6 eta abenduak 11  (09:00-14:30).
  • azaroak 11, 18, 25 eta abenduak 2 (17:15-20:45).

Gorputz hezkuntzako irakasleei zuzendutako zirku ikastaroa amaitutakoan, ikasle bakoitzak banakako hobekuntza lor dezake, baita taldetik eta zentroan barrena pasatuz eta gure hezkuntza sistema osoaren alde eginez.

Zirkuaren barruan lan egin dezakegun hainbat jarrera eta hezkuntza tresna dira; esparru pertsonala aipatzen da (ikaskuntza motorraren autonomia, gorputza berarekiko erantzukizuna, pertsonarekiko konfiantza ...) pertsonen arteko harremanak aipatzen dira (beste pertsonekiko errespetua, lankidetza, ...) eta ikasleak beren artean erlazionatuz jarduera motorra (errespetua, gainerakoei segurtasunean laguntzea, ...) laguntza, ahalegina, berdintasuna, arrakasta pertsonala eta taldekoa, sormena, lankidetza, laguntasuna, dibertsioa ... bultzatzea da.

Balioak hezkuntza-prozesuarekin lotuta daude, beraz, zirkutik hasita sustatu daiteke:

-Lantzen diren jarduera motak onura pertsonalerako dira, talde maila edozein dela ere, lehiarik gabe. Gainontzeko dinamikek lankidetza lan egingo dute.

- Aukeratutako metodoak parte-hartzaileen arteko lankidetza eta lan-giro osasuntsua sortzea dute helburu.

- Irakasleak, klaseko jardueretan, jardueren aurrean berdintasuna bultzatuko duen balioen klima bultzatuko du, maila, arraza edo sexuaren araberako diskriminaziorik gabe. Saihestuko dira adituak eta trebetasun gutxiago dutenen arteko ezberdintasunak ezartzea.

Bizimoduan ohitura osasuntsuak bultzatzeko, emaitza ez ezik, ikaskuntza prozesuan ere arreta jartzea da helburua.

 

Zirkua ez da lehiakorra beste kirol askotan gertatzen den bezala, zirkuaren helburu nagusia pertsona guztiek pertsona hobeak izatea da. Horrela, lehiaketa nagusitasunarekin berdintzea ekiditen dugu. Bi lankideen eta araudi orokorren errespetua oinarritzat hartuta, zoriontasun osoa nola lortuko den eta lan giro osasuntsua sortuko da.

Sormena oso tresna garrantzitsua da zirkuaren barnean eta horrek gurea bezalako gizarte lehiakor baten baloreak imitatzen dituzten jolas egituren aurrean, ikasleak fisikoki eta psikologikoki garatzen dituzten jarduera gehiago eskaintzen ditu.

Zirkua ezin hobea da lankidetza eta elkartasuna sustatzeko, gainerakoen iritzia errespetatu ez ezik, dauden trebetasun maila desberdinak errespetatzen bait ditu.

Irakasleak

  • Elsa Pamparacuatro Merchán

    Arte eszenikoetan diplomatua, aktoresa eta zirkuko irakaslea

  • Jorge Salvador Martín

    Zirkuko arloko unibertsitakeko graduduna, pedagogoa eta zirkuko irakaslea

Helburuak

  • Zirkuko teknika desberdinen sarrera, aurkikuntza eta ikasketa zabala ematea.
  • Zirku oinarrizko-oinarrizko teknikak ezagutzea, ikastea eta praktika anitzeko praktika ezagutzea: aireko teknikak, objektuen manipulazioa, gailuen orekak, objektuekin orekak, malabarak, aireko akrobazia, lurzoruaren akrobaziak, pailazoen antzerkia besteak beste.
  • Praktikaren bidez oinarrizko trebetasunak eta oinarrizko elementuak garatzea, aurrerapen teknikoak eta pedagogikoak lortuz, heziketa fisikoko irakasleari lan autonomoak egitea ahalbidetuko dion lan-ohiturak lortutako prozesu formatiboa sustatuz.
  • Jolasak hezkuntza prozesuetan motor gisa duen presentzia garrantzitsua baloratzea, hezkuntza integralean, sozializazio prozesuan eta ikasleen ongizate pertsonalean egindako ekarpena balioetsiz.
  • Zirku materialarekin jolasak diseinatzeko ingurune seguru batean kontzeptuak, teoriak, ereduak eta motak ezagutzea eta barneratzea.
  • Oinarrizko jolas-jokoen errepertorio zabala edukitzea heziketa fisikorako ikuspuntu teoriko-praktiko batetik, horrela erabili ahal izateko eta, aldi berean, hezkuntza-prozesuetan ikasteko objektu eta bitarteko gisa kontsideratu ahal izateko.
  • Motor jokoak ikasleen adin eta ezaugarrietara egokitzea metodologikoki.
  • Zirkuko teknika guztien ezagutza, prestakuntza praktikoa eta oinarrizko esperientziak eskaintzea.
  • Ekintzak praktikan segurtasuna maximizatuko duten bitarteko, teknika eta prozedura guztiak ezagutzea eta aplikatzea, arriskua minimora murriztuz.
  • Informazioa bilatzeko estrategiak sustatzea zirkuari buruzko lanak eta dokumentuak lantzeko tresna didaktiko gisa, ikertzen askotariko iturrietan, bai pertsonaia tradizionalaren bibliografietan, bai informazioaren eta komunikazioaren teknologietan eskuragarri daudenetan.
  • Gorputz Hezkuntzako irakasleak gorputz adierazpenerako trebatzea, dantza ezberdinen aukerak ezagutuz.
  • Heziketa fisikoarekin eta bereziki zirkuarekin lotutako hezkuntza sistemaren maila desberdinetara egokitutako planak, programak, proiektuak, ekintzak eta baliabideak diseinatzea.
  • Baliabide berritzaileak eta motibagarriak eskaintzea espazio seguru batean.
  • Programa, proiektu eta prestakuntza proposamen berritzaileak diseinatzea.
  • Bizi osoan parte-hartzea eta ikaskuntza sustatzeko estrategiak eta teknikak garatzea. Ekimena eta espiritu ekintzailea izatea.
  • Aurrera egiteko gaitasun eta erritmo desberdinen sentikortasuna lantzea.
  • Ikasleen garapen fisikoa (elastizitatea, indarra, oreka, psikomotrizitatea…) eta garapen emozionala (emozioen kudeaketa, antsietatea, autoestimua, energia, autokontrola, motibazioa…) lantzea zirkoa modalitatearen baitan.
  • Diziplina mantentzeko eta erronkako jokabideei aurre egiteko gaitasuna lantzea.
  • Giza gorputzaren ezagutza orokorra izatea.
  • Oinarrizko zirkuko teknika guztien irakaskuntza prozesua planifikatu eta garatzea, hezkuntza fisikoko irakasleen ikaskuntza autonomoa eta esanguratsua hobetzeko.
  • Norberak bere praktikari buruzko ariketa gogoetatsua eta autokritikoa egitea, hobekuntzak egiteko.

Edukiak

- (1. astea, 5,5 ordu): ZIRKUAN BARRENA: Zirkua jarduera espresibo-artistiko eta tekniko gisa. Zirkuaren historian estilo garrantzitsuak: zirkua klasikoa eta zirkua modernoa eta garaikidea.

- (2., 3., 4., eta 5. astea, 14 ordu): ZIRKULU TEKNIKAK, ARTISTIKA: Zirkuko teknikak oinarrizko mailan modu aktibo eta seguruan ezagutu eta sailkatu.

- LURREZKO AKROBAZIA: printzipioak eta oinarrizko elementuak.

- OBJETUEN GAINEKO OREKA (hanka paluak, pelotoia, kablea, slack-line,, bizikleta, monozikloak, minibiziak): printzipioak eta oinarrizko elementuak.

- OBJETUEKIN OREKA (bastoiak, uztaiak, txinako platerak, bolak, uztaiak, ...): printzipioak eta oinarrizko elementuak.

- AEREOAK (oihalak, soka, trapezioa, lira): printzipioak eta oinarrizko elementuak.

- MALABARAK (Mazak, zapiak, diabolo, pilotak, kaxak, uztaiak, ...): printzipioak eta oinarrizko elementuak.

- ACRO-SPORT: printzipioak eta oinarrizko elementuak (dantzak, koreografiak, gorputz-adierazpena).

- ANTZERKIA, CLOWN: adierazpen teknikak, sormenerako tresnak eta sormena.

- (6. astea, 5,5 ordu): Tresna pedagogikoak eta zirkuko teknikak ikasleen adin eta ezaugarrietara egokitzeko metodologikoki (jokoa, sormena, psikomotrizitatea, unitate didaktikoak, ikastaroaren diseinua, materialak, teknika bakoitzaren segurtasuna, sormena bultzatu, lan egin) taldea, autoestimua pertsonala, zirku egokitua, zirko soziala ...)

Metodologia

Ikaslearen parte hartzea, aktiboa, interesa duena eta taldearekiko lankidetza eta errespetuzko jarrera duena ezinbestekoa da saio praktikoak garatzeko. Saio hauek gimnasioan egiten dira batez ere.

Irakasgai honetan ikasleak ezagutzak eskuratzeko etengabeko prestakuntza prozesu praktiko batean integratu nahi ditugu, modu berean deskribatutako trebetasunak garatuz, jarraitua eta progresiboa, eta horrela nahi diren ikaskuntza emaitzak lortu direla egiaztatu. Lan praktikoa teorikoarekin konbinatuko da.

Matrikulaziorako argibideak

Eskaera telematikoki egingo da, Hezkuntza, Hizkuntza Politika eta Kultura Saileko aplikaziora jota, IRAKASLEGUNEA atarian. Ikastetxe publikoetako nahiz itunpeko ikastetxeetako langileak sar daitezke han.

Garatu

Babesleak

  • Eusko Jaurlaritza.Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa saila

Etiketak

UEU, Prest Gara, 2021, kirola