Irakasleen formakuntza :: Hezkuntza, Psikologia
Matrikulazio epea: 2019ko irailaren 9tik 27ra arte, biak barne. IRAKASLEGUNEA
STEAM diziplinen garapena, indarrean dagoen zientzia ereduarengatik baldintzatua dago. Gizakion egunerokotasunean ez dira oso ikusgarriak, eta bereziki, emakumea, ez da ikusgarri diziplina hauetan. Guzti honek eragin zuzena du nerabeen eta zientziaren arteko harremanean, ikasketen aukeraketan zein etorkizunean biziko duten ibilbide profesionalean.
Ikastaro honetan, gaur egun indarrean dagoen zientzia eredua aztertuko da genero ikuspegi kritikotik eta hezkidetza eta STEAM diziplinen arteko elkar eraginaren gainean hausnartuko da, bestelako begiradetatik nola landu daitekeen aztertuz. STEAM diziplinek duten ikusgarritasuna gizartean eta gure eguneroko bizitzan landuko da baita ere. Eta guzti hori nola txertatzen dugun hezkuntza jardueretan.
Horregatik, ikastaro honen helburua, nerabezaroan STEAM diziplinak hezkidetza ikuspegitik modu praktikoan lantzeko gakoak ematea izango da.
Ikastaroaren metodologia oso praktikoa izango da, helburua norberak bere ikastetxean STEAM diziplinak hezkidetza ikuspegitik lantzeko proiektua bat egitea delako; eta praktikotasunari dagokionez, horrek inpaktu zuzena izango duelako norberaren hezkuntza ekosistema propioan, hau da, komunitatean.
Ikastaro amaieran, proiektu horiek taldean partekatuko dira, proposamen desberdinekin ikasle bakoitzak bere proiektua aberasteko aukera izango duelarik.
Ikastaroaren saio bakoitzean atal teorikoa egongo da, zeinetan baliabide eta dinamika desberdinen bidez, edukiak barneratuko diren. Aldi berean, irakasle bakoitzak norbere ikastetxean gaia lantzeko unitate didaktikoa sortzen joango da, hau edukiz jantziz. Irakasleak proiektua txertatzeak eragin positiboa izango du norbere ikastetxean, elkarbizitzarako eta gazteen STEAM hezkuntzarako aukera berriak zabalduz.
Gainera, unitate didaktikoak ekarriko dituen emaitzek, lotura zuzena izango dute gazteek eskuratuko dituzten konpetentziekin. Zehazki, “Oinarrizko Hezkuntzako Curriculuma (Heziberri 2020)”-k barnebiltzen dituen oinarrizko zehar-konpetentzia eta diziplina barneko konpetentzia askorekin.
Ikas-prozesu honetan zehar etengabeko tutorizazioa ere egongo da; irakasleari STEAM diziplinen antolaketa hezkidetzailerako konpetentziak lortzen lagunduz, unitate didaktikoaren diseinuan aholkatuz, bere ikas-prozesuaren gertuko eta etengabeko jarraipena zein ebaluazioa eginez eta zalantza orokorrak argituz.
Sexu-hezitzailea, Indarkeria Sexistaren Prebentzioan eskarmentuduna, Genero Berdintasun teknikaria, Hezkidetza Programetan aritua, gizarte eta kultur dinamizatzailea eta EHko Sexu Askapenerako Mugimenduan militantea. UEUkidea.
Gizarte Hezkuntzan Graduatua. Genero Berdintasun Agentea. Hiruki Larroxa Kolektiboko kide eta Euskal Herriko TransMariBiBollo mugimenduko aktibista.
1. STEAM hezkuntzaren eta hezkidetzaren oinarriak. Elkar eragina.
2. Nerabeen garapen afektibo sexuala eta STEAM diziplinak ulertzeko begiradak
3. Emakumeak STEAM diziplinetan
4. STEAM diziplinak ageriko egitea
5. STEAM diziplinak ikasgelan lantzen
6. Proiektuaren diseinua
7. Proiektuaren aurkezpena
Ikastaroak metodologia parte-hartzailea izango du. Partaideen aurre ezagutzetatik abiatuko da, eta teoria bizi esperientzietan eta eguneroko lan jardunean kokatzea izango·du helburu, hausnarketa pertsonalak elkarbanatzean oinarrituz.
Oinarri kontzeptualak azalpen, idatzizko zein ikus-entzunezko materialekin landuko dira. Ondoren, lan pertsonala beharrezkoa izango da, hausnarketa pertsonaletatik kolektiboetara salto egiteko, horretarako talde dinamikak erabiliz. Honetarako, talde dinamiketan norberaren iritzi, hausnarketa, esperientzia edota zalantzak ikaskideekin partekatzeko aukera izango da, taldeari modu eraikitzailean eraginez. Aldi berean, gure helburua ikastaroan zehar landutako edukiak martxan jartzea izango da, horretarako parte hartzaile bakoitzari, bere eguneroko errealitatean aurrera eramateko, ordu kopuru zehatzeko lanketa bat proposatuko diogu. lkasleek momentu oro irakaslearen jarraipena eta tutoretza izango dute.
Lanketa horren xedea, norberaren ikastetxean gaia lantzeko unitate didaktikoa sortzea izango da. Beraz, ikastaroa amaitzeko proiektu honen memoria aurkeztea ezinbestekoa izango da.
Ondoren, ikasle guztien artean partekatuko dira unitate didaktiko guztiak, elkarren arteko esperientzietatik ikasteko eta material gehigarria eskuratzeko.
E.P.A eta DBH Zientifikoa-Teknologikoa irakasleak, DBH 3. eta 4. eta Batxilergoa Dibertsifikatze Kurrikular Zientifiko-Teknologikoa irakasleak, DBH 3. eta 4. eta Batxilergo Teknologia Orokorra irakasleak, DBH 3. eta 4. eta Batxilergo Biologia eta Geologia irakasleak, DBH 3. eta 4. eta Batxilergoa Matematikak irakasleak, DBH 3. eta 4. eta Batxilergo Fisika eta Kimika irakasleak, DBH 1. eta 2. Zientzia Naturak irakasleak, Bigarren Hezkuntza Irakasleak
Eskaera telematikoki egingo da, Hezkuntza, Hizkuntza Politika eta Kultura Saileko aplikaziora jota, IRAKASLEGUNEA atarian. Ikastetxe publikoetako nahiz itunpeko ikastetxeetako langileak sar daitezke han. Aplikazio informatikoaren gida ikusi hemen.
Eusko Jaurlaritza.Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa saila